En liten förklaring

Ni som läser den här bloggen men inte känner oss kanske undrar varför jag inte badar i havet. Det är inte så att vattnet är smutsigt eller att jag inte kan simma, för vattnet på de ställen vi varit på har ofta varit turkost och kristallklart.
 
Det är nämligen så att för 6,5 år sen så dog min syster av en manet här i Thailand. Jag var med henne i vattnet och får därför panik av vatten. Jag badar ingenstans, inte ens i Sverige, och jag ser helst att inte heller Victor gör det då jag har panik så fort han är nere i vattnet. Det är speciellt jobbigt här i Thailand och på många av de ställen vi varit så har jag även sett maneter i vattnet. 
 
Så för er som tror att vattnet är smutsigt eller äckligt, nej så är det inte. Ni kan bada på de orter vi varit! Men ett tips till er är att ha på er en tröja eller något som täcker kroppen. Manetens gift går inte igenom kläder och kläder blir en billig livförsäkring. Det finns även i Thailand solskyddsfaktor som skyddar mot manetgift, vet inte hur bra det funkar men det kan vara ett alternativ. 
 
Ville förklara det för att reda ut lite frågetecken! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BalitillBangkok- vår resa

Resan till Asien i 10 veckor!

RSS 2.0